Perfil (CV) del personal docente investigador

Ibáñez Sánchez, Sergio
Departamento: Departamento de Dirección de Marketing e Investigación de Mercados
Área: Comercialización e Investigación de Mercados
Centro: Facultad de Economía y Empresa

Research Institute: INSTITUTO DE INVESTIGACIÓN EN EMPLEO, SOCIEDAD DIGITAL Y SOSTENIBILIDAD (IEDIS)
Grupo: METODO (MARKETING ESTRATÉGICO Y TEORÍAS DE ORGANIZACIÓN Y DIRECCIÓN DE EMPRESAS)
Categoría profesional: Prof. Ayudante Doctor
Correo electrónico: sergiois@unizar.es

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Artículos

  • Flavián, Carlos; Ibáñez-Sánchez, Sergio; Orús, Carlos. The influence of scent on virtual reality experiences: The role of aroma-content congruence. JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. 2021

  • Casaló, Luis V.; Flavián, Carlos; Ibáñez-Sánchez, Sergio. Be creative, my friend! Engaging users on Instagram by promoting positive emotions. JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. 2020

  • Belanche, D.; Flavián, M.; Ibáñez-Sánchez, S. Followers’ reactions to influencers’ Instagram posts. SPANISH JOURNAL OF MARKETING - ESIC. 2020

  • Flavián, Carlos; Ibáñez-Sánchez, Sergio; Orús, Carlos. Impacts of technological embodiment through virtual reality on potential guests’ emotions and engagement. JOURNAL OF HOSPITALITY MARKETING & MANAGEMENT. 2020

  • Orús, C.; Gurrea, R.; Ibáñez-Sánchez, S. The impact of consumers’ positive online recommendations on the omnichannel webrooming experience. SPANISH JOURNAL OF MARKETING - ESIC. 2019

  • Flavian, Carlos; Ibañez-Sanchez, Sergio; Orus, Carlos. Integrating virtual reality devices into the body: effects of technological embodiment on customer engagement and behavioral intentions toward the destination. JOURNAL OF TRAVEL & TOURISM MARKETING. 2019

  • Casaló, L.V.; Flavián, C.; Ibáñez-Sánchez, S. Influencers on Instagram: Antecedents and consequences of opinion leadership. JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. 2018

  • Flavián, C.; Ibáñez-Sánchez, S.; Orús, C. The impact of virtual, augmented and mixed reality technologies on the customer experience. JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. 2018

  • Orús, C.; Alava, P.; Ibáñez, S. Neuromarketing en Investigación de Mercados: Una Revisión Práctica sobre su Pasado, Presente y Futuro. REVISTA DE GESTIÓN PÚBLICA Y PRIVADA. 2018

  • Casaló, L.V.; Flavián, C.; Ibáñez-Sánchez, S. Understanding Consumer Interaction on Instagram: The Role of Satisfaction, Hedonism, and Content Characteristics. CYBERPSYCHOLOGY BEHAVIOR AND SOCIAL NETWORKING. 2017

  • Casaló, L.V.; Flavián, C.; Ibáñez-Sánchez, S. Antecedents of consumer intention to follow and recommend an Instagram account. ONLINE INFORMATION REVIEW. 2017

Capítulos

  • Instagram as a Learning Space to Introduce Virtual Technology Tools Into Post-COVID Higher Education. Belanche, Daniel; Flavián, Marta; Ibáñez-Sánchez, Sergio; Pérez-Rueda, Alfredo HANDBOOK OF RESEARCH ON DEVELOPING A POST-PANDEMIC PARADIGM FOR VIRTUAL TECHNOLOGIES IN HIGHER EDUCATION. 2021

  • User Responses Towards Augmented Reality Face Filters: Implications for Social Media and Brands. Flavián, Carlos; Ibáñez-Sánchez, Sergio; Orús, Carlos. AUGMENTED REALITY AND VIRTUAL REALITY NEW TRENDS IN IMMERSIVE TECHNOLOGY. 2021



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