Artículos
- Benítez Castro, Miguel Ángel; Hidalgo Tenorio, Encarnación. "I Am Proud to Be a Traitor": The emotion/opinion interplay in jihadist magazines. PRAGMATICS AND SOCIETY. 2022. DOI: 10.1075/ps.21029.ben
- Hidalgo Tenorio, Encarnación; Benítez Castro, Miguel Ángel. Trump’s populist discourse and affective politics, or on how to move ‘the People’ through emotion. GLOBALISATION, SOCIETIES AND EDUCATION. 2022. DOI: 10.1080/14767724.2020.1861540
- Francisco, Manuel; Benítez Castro, Miguel Ángel; Hidalgo Tenorio, Encarnación; Castro, Juan Luis. A semi-supervised algorithm for detecting extremism propaganda diffusion on social media. PRAGMATICS AND SOCIETY. 2022. DOI: 10.1075/ps.21009.fra
- Benítez Castro, Miguel Ángel. Shell-noun use in disciplinary student writing: A multifaceted analysis of problem and way in third-year undergraduate writing across three disciplines. ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES. 2021. DOI: 10.1016/j.esp.2020.10.004
- Hidalgo Tenorio, Encarnación; Benítez Castro, Miguel Ángel. The language of evaluation in the narratives by the Magdalene Laundries survivors: The discourse of female victimhood. APPLIED LINGUISTICS. 2020. DOI: 10.1093/applin/amaa029
- Benítez Castro, Miguel Ángel; de Cesare, Francesca; Hidalgo Tenorio, Encarnación. Introduction [to the special issue “Current Politics and the Printed Media: Discursive Tensions in the Age of Populism 3.0”]. I-LAND JOURNAL. 2017. DOI: 10.26379/1068
- Bartley, Leanne; Benítez Castro, Miguel Ángel. Evaluation and attitude towards homosexuality in the Irish context: A corpus-assisted discourse analysis of APPRAISAL patterns in 2008 newspaper articles. IRISH JOURNAL OF APPLIED SOCIAL STUDIES. 2016. DOI: 10.21427/D7XH8S
- Benítez Castro, Miguel Ángel; Thompson, Paul. Shell-nounhood in academic discourse: A critical state-of-the-art review. INTERNATIONAL JOURNAL OF CORPUS LINGUISTICS. 2015. DOI: 10.1075/ijcl.20.3.05ben
- Benítez Castro, Miguel Ángel. Coming to grips with shell-nounhood: A critical review of insights into the meaning, function and form of shell-noun phrases. AUSTRALIAN JOURNAL OF LINGUISTICS. 2015. DOI: 10.1080/07268602.2015.1005001
- Bartley, Leanne; Benítez Castro, Miguel Ángel. Accuracies and inaccuracies in EFL learners’ written vocabulary use. REVISTA ESPANOLA DE LINGUISTICA APLICADA. 2013
- Benítez Castro, Miguel Ángel; Adán Nieto, Miguel. Teaching science in CLIL: A sample lesson plan for the non-linguistic areas. GRETA (GRANADA). 2007
Libros
- Populist Discourse: Critical Approaches to Contemporary Politics. Hidalgo Tenorio, Encarnación; Benítez Castro, Miguel Ángel; De Cesare, Francesca. 2019
- Aprendizaje y Enseñanza de la Lengua Extranjera (Inglés). Benítez Castro, Miguel Ángel; Díaz Negrillo, Ana. 2012
Capítulos
- Rethinking Martin & White’s AFFECT taxonomy: A psychologically-inspired approach to the linguistic expression of emotion Benítez Castro, Miguel Ángel; Hidalgo Tenorio, Encarnación. EMOTION IN DISCOURSE. 2018
- “We were treated very badly, treated like slaves”: A critical metaphor analysis of the accounts of the Magdalene Laundries victims. Benítez Castro, Miguel Ángel; Hidalgo Tenorio, Encarnación. IRISHNESS ON THE MARGINS: MINORITY AND DISSIDENT IDENTITIES. 2018
- Formal, syntactic, semantic and textual features of English shell nouns: A manual corpus-driven approach. Benítez Castro, Miguel Ángel. DIACHRONY AND SYNCHRONY IN ENGLISH CORPUS LINGUISTICS. 2014
Proyectos
- FOM@PLAY - Freedom of movement at play: EU citizens’ identity and transnational discourses. 01/10/22 - 30/09/25
- H16_20R: Cires (Comunicación Internacional Y Retos Sociales). 01/01/20 - 31/12/22
- LANGUAGING DIVERSITY 6th INTERNATIONAL CONFERENCE: "DISCOURSE AND PERSUASION 3.0: IDENTITIES IN A HYBRID AND MULTIMODAL WORLD". 25/07/19 - 31/12/21
- GRUPO DE REFERENCIA CIRES (COMUNICACIÓN INTERNACIONAL Y RETOS SOCIALES). 01/01/17 - 31/12/19
Dirección de proyectos fin de grado
- Las emociones a través de la segunda lengua: una propuesta de materiales didácticos para el segundo curso de Educación Infantil. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 05/07/22
- Systemic Functional Linguistics genre-based pedagogy and the CLIL methodology in an EFL Primary context. Universidad de Zaragoza. Notable. 10/12/21
- Canciones: Ventanas subconscientes y emocionales para la enseñanza y aprendizaje de una segunda lengua. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 20/10/21
- ¿Cómo afectan las emociones en la adquisición de una segunda lengua': Una propuesta educativa basada en el trabajo de las emociones para la enseñanza del inglés en Educación Primaria. Universidad de Zaragoza. Notable. 17/06/21
- Análisis del discurso y pedagogía basada en géneros textuales (lingüística Sistémico-Funcional) en la enseñanza-aprendizaje de un género textual concreto en un contexto de Primaria de inglés como LE. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 01/12/20
- Comparativa sobre algunas propuestas metodológicas para la enseñanza-aprendizaje de la lectura en inglés como lengua extranjera. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 27/11/20
- Las variables afectivas y su influencia en el aprendizaje de la L2: Una propuesta didáctica inspirada en la inteligencia emocional. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 19/11/19
- La implementación de los Centros de Aprendizaje como un enfoque más realista y eficiente para la inmersión en una segunda lengua en Educación Infantil. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 13/12/18
- Uso del aprendizaje en el exterior para la adquisición del Inglés: Una propuesta de trabajo por proyectos para tercero de primaria. Universidad de Zaragoza. Notable. 11/10/18
- Cómo enseñar una segunda lengua usando el Método Montessori en un contexto español infantil. Universidad de Zaragoza. Notable. 17/07/18
- La Espiral de las Emociones: Las cinco emociones básicas a través del Inglés como Lengua Extranjera. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 17/07/18
- El autoconocimiento y la expresión lingüística de las emociones en lengua inglesa: una propuesta de materiales didácticos para el último curso de Educación Infantil. Universidad de Zaragoza. Notable. 08/03/18
- "The usefulness and Applicability of Published Textbooks for EFL Students' Acquisition of Productive Oral Skills in Year 6 Of Primary Education: An educational intervention". Universidad de Zaragoza. Aprobado. 16/10/17
- Una propuesta educativa para la adquisición de la lengua inglesa en el 1er curso de Educación Primaria. Universidad de Zaragoza. Notable. 13/07/17
Dirección de proyectos fin de master
- Coming to grips with critical and digital literacies in the EFL secondary classroom: A CDA-inspired analysis and innovation proposal to tackle and raise awareness of online misogyny. Universidad de Zaragoza. Notable. 02/12/22
- Writing through emotions and experiences: A Task- based approach towards written production and interaction in the EFL classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 02/10/18
|