Perfil (CV) del personal docente investigador

Fandos Herrera, Carmen
Departamento: Departamento de Dirección de Marketing e Investigación de Mercados
Área: Comercialización e Investigación de Mercados
Centro: Facultad de Economía y Empresa

Research Institute: INSTITUTO DE INVESTIGACIÓN EN EMPLEO, SOCIEDAD DIGITAL Y SOSTENIBILIDAD (IEDIS)
Grupo: S20_23R: METODO

Tramos de investigación
  • CENAI. 15/04/20
  • CNEAI knowledge transfer evaluation. 01/01/19
  • CNEAI research evaluation. 01/01/16
  • CNEAI research evaluation. 01/01/13
Categoría profesional: Prof. Titular Univ.
Teléfono fijo: 876554668
Correo electrónico: cfandos@unizar.es
ORCID: 0000-0002-2952-0750

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Artículos

  • Fandos-Herrera, Carmina; Jiménez-Martínez, Julio; Orús, Carlos; Pérez-Rueda, Alfredo; Pina, José Miguel. The influence of personality on learning outcomes and attitudes: The case of discussants in the classroom. INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT EDUCATION. 2023. DOI: 10.1016/j.ijme.2022.100754

  • Fandos-Herrera, Carmina; Herrando, Carolina; Jiménez Martínez, Julio; Pina, José Miguel. Discuss to learn: a student-focused learning strategy. EDUCATION AND TRAINING. 2023. DOI: 10.1108/ET-02-2022-0049

  • Anía Melón, M.P.; Fandos-Herrera, C.; Gurrea Sarasa, R. Analysis of antecedents and consequences of memorable tourist experiences (MTEs): A Spanish case study. JOURNAL OF VACATION MARKETING. 2021. DOI: 10.1177/1356766720987879

  • Mercadé-Melé, P.; Fandos-Herrera, C.; Velasco-Gómez, S. How corporate social responsibility influences consumer behavior: An empirical analysis in the Spanish agrifood sector. AGRIBUSINESS. 2021. DOI: 10.1002/agr.21693

  • Fandos Herrera, Carmina; Jiménez Martínez, Julio; Orús Sanclemente, Carlos; Pina Pérez, José Miguel. Introducing the discussant role to stimulate debate in the classroom: effects on interactivity, learning outcomes, satisfaction and attitudes. STUDIES IN HIGHER EDUCATION. 2019. DOI: 10.1080/03075079.2017.1366437

  • Aguilar Rojas, Oscar Ney; Fandos Herrera, Carmina. La tendencia a quejarse ante un tercero tras un fallo en el servicio: influencia de la justicia interpersonal y la experiencia previa en el sector hotelero español. REVISTA NACIONAL DE ADMINISTRACIÓN. 2016. DOI: 10.22458/rna.v7i1.1172

  • Fandos-Herrera, C. Exploring the mediating role of trust in food products with protected designation of origin. The case of “Jamón de Teruel”. SPANISH JOURNAL OF AGRICULTURAL RESEARCH. 2016. DOI: 10.5424/sjar/2016141-7169

  • Fandos-Herrera, Carmina; Jiménez Martínez, Julio ; Pina-Pérez, José Miguel. Lacasa: un caso de éxito en la gestión de marcas y productos . REVISTA PERSPECTIVA EMPRESARIAL (SABANETA). 2015. DOI: 10.16967%2Frpe.v2n2a1

  • Aguilar-Rojas, Oscar; Fandos-Herrera, Carmina; Flavián-Blanco, Carlos. What may lead you to recommend and revisit a hotel after a service failure instead of complaining?. INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT. 2015. DOI: 10.1108/ijchm-06-2013-0265

  • Aguilar Rojas, Oscar Ney; Fandos Herrera, Carmina. Variación en la percepción de justicia como resultado de la comparación con otro consumidor en un contexto de recuperación del servicio. Aplicación a las compañías aéreas. REVISTA ESPAÑOLA DE INVESTIGACIÓN DE MARKETING ESIC. 2014. DOI: 10.1016/j.reimke.2014.06.003

  • Aguilar Rojas, Oscar Ney; Fandos Herrera, Carmina. El papel de la experiencia previa y la justicia interpersonal en el sistema de recuperación del servicio tras un fallo. REVISTA ESPAÑOLA DE INVESTIGACIÓN DE MARKETING ESIC. 2013. DOI: 10.1016/s1138-1442(14)60026-7

  • Fandos Herrera,C. ;Flavian Blanco,C. Consequences of consumer trust in PDO food products: The role of familiarity. JOURNAL OF PRODUCT AND BRAND MANAGEMENT. 2011. DOI: 10.1108/10610421111148306

  • Espejel, Joel; Fandos, Carmina; Flavián, Carlos. La importancia de las denominaciones de origen protegidas como indicadores de calidad para el comportamiento del consumidor. El caso del aceite de oliva del Bajo Aragón. ECONOMÍA AGRARIA Y RECURSOS NATURALES. 2011. DOI: 10.7201/earn.2007.14.01

  • Espejel, Joel; Fandos, Carmina; Flavián, Carlos. Antecedents of Consumer Commitment to a PDO Wine: An Empirical Analysis of Spanish Consumers. JOURNAL OF WINE RESEARCH. 2011. DOI: 10.1080/09571264.2011.622516

  • Espejel, J.;Fandos,C.;Flavian,C. The Influence of Consumer Involvement on Quality Signals Perception: An Empirical Investigation in the Food Sector. BRITISH FOOD JOURNAL. 2009

  • Espejel Blanco, J.;Fandos Herrera,C. Una Aplicacion Del Enfoque Multiatributo Para Un Producto Agroalimentario Con Denominacion De Origen Protegida: El Jamon De Teruel. (with English Summary.). ESTUDIOS SOCIALES - CENTRO DE INVESTIGACIONES ECONÓMICAS Y SOCIALES DE LA UNIVERSIDAD DE SONORA. 2009

  • Espejel, Joel; Fandos, Carmina. Wine marketing strategies in Spain. INTERNATIONAL JOURNAL OF WINE BUSINESS RESEARCH. 2009. DOI: 10.1108/17511060910985980

  • Espejel, Joel; Fandos, Carmina; Flavián, Carlos. The influence of consumer involvement on quality signals perception. BRITISH FOOD JOURNAL. 2009. DOI: 10.1108/00070700911001040

  • Espejel, J.;Fandos,C.;Flavian,C. Consumer Satisfaction. A Key Factor of Consumer Loyalty and Buying Intention of a PDO Food Product. BRITISH FOOD JOURNAL. 2008

  • Espejel Blanco, J.;Fandos Herrera,C. Perceived Quality as a Antecedent for Buying Intention of the Olive Oil from Bajo Aragon with Protected Designation of Origin. ESIC MARKET. 2008

  • Espejel Blanco, J.;Fandos Herrera,C. La Calidad Percibida Como Antecedente De La Intencion De Compra Del Aceite De Oliva Del Bajo Aragon Con Denominacion De Origen Protegida. (Perceived Quality as a Antecedent for Buying Intention of the Olive Oil from Bajo Aragon with Protected Designation of Origin.). ESIC MARKET. 2008

  • Espejel, Joel; Fandos, Carmina; Flavián, Carlos. Consumer satisfaction. BRITISH FOOD JOURNAL. 2008. DOI: 10.1108/00070700810900585

  • Espejel, Joel; Fandos, Carmina; Flavián, Carlos. The Influence of Consumer Degree of Knowledge on Consumer Behavior: The Case of Spanish Olive Oil. JOURNAL OF FOOD PRODUCTS MARKETING. 2008. DOI: 10.1080/10454440802470565

  • Espejel, J.;Fandos,C.;Flavian,C. Spanish Air-Cured Ham with Protected Designation of Origin (PDO): A Study of Intrinsic and Extrinsic Attributes Influence on Consumer Satisfaction and Loyalty. JOURNAL OF INTERNATIONAL FOOD & AGRIBUSINESS MARKETING. 2007

  • Espejel, J.;Fandos,C.;Flavián, Carlos. The Role of Intrinsic and Extrinsic Quality Attributes on Consumer Behaviour for Traditional Food Products. MANAGING SERVICE QUALITY. 2007

  • Espejel, J.;Fandos,C.;Flavian,C. La Importancia De Las Denominaciones De Origen Protegidas Como Indicadores De Calidad Para El Comportamiento Del Consumidor. El Caso Del Aceite De Oliva Del Bajo Aragon. (the Relevance of Protected Designation of Origin Like Quality Indicators for the Consumer Behaviour: The Case of Olive Oil from B. ECONOMÍA AGRARIA Y RECURSOS NATURALES. 2007

  • Espejel, Joel; Fandos, Carmina; Flavián, Carlos. Spanish Air-Cured Ham with Protected Designation of Origin (PDO). JOURNAL OF INTERNATIONAL FOOD & AGRIBUSINESS MARKETING. 2007. DOI: 10.1300/j047v19n04_02

  • Espejel, Joel; Fandos, Carmina; Flavián, Carlos. The role of intrinsic and extrinsic quality attributes on consumer behaviour for traditional food products. MANAGING SERVICE QUALITY. 2007. DOI: 10.1108/09604520710835000

  • Fandos Herrera, C.;Espejel Blanco, J.;Flavián Blanco, C. La importancia de la Denominación de Origen Protegida jamón de Teruel para su consolidación en el mercado. EUROCARNE (MADRID). 2007

  • Espejel Blanco, J.;Fandos Herrera, C.;Flavián Blanco, C. La importancia de las Denominaciones de Origen Protegidas como indicadores de calidad para el comportamiento del consumidor: el caso del aceite de oliva del Bajo Aragón. ECONOMÍA AGRARIA Y RECURSOS NATURALES. 2007

  • Fandos,C.;Flavian,C. Intrinsic and extrinsic quality attributes, loyalty and buying intention: an analysis for a PDO product. BRITISH FOOD JOURNAL. 2006

  • Fandos Herrera,Carmina;Flavián Blanco,Carlos. Influencia del valor de marca del jamón con DO Teruel sobre la satisfacción y la intención de compra del consumidor. ESTUDIOS SOBRE CONSUMO. 2006

  • Fandos Herrera, Carmina. Análisis de las relaciones entre calidad percibida, fidelidad e inteción de compra para un producto agroalimentario. REVISTA DE GESTIÓN PÚBLICA Y PRIVADA. 2004

Libros

  • Joel Espejel, Carmina Fandos, Carlos Flavián. The role of intrinsic and extrinsic quality attribute on consumer behaviour for traditional food products. 2007

  • Carmina Fandos, Carlos Flavián. Intrinsic and extrinsic quality attributes, loyalty and buying intention: an analysis for a PDO product. 2006



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