Artículos
- Delgado-Crespo, Violeta. Teaching and Learning English in the Degree in Infant Education: A Proposal for a Content-Enhanced Syllabus Model. JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND RESEARCH. 2023. DOI: 10.17507/jltr.1404.16
- Delgado-Crespo, V.; Gil, V.; Mur-Duenas, P.; Pellicer-Ortin, S. Developing communication and thinking skills in English as a Foreign Language Education undergraduate students: a proposal for a syllabus model. ONOMAZEIN. 2020. DOI: 10.7764/onomazein.ne6.06
- Delgado Crespo, V. Fuzzy illusions: reality and the subject in Eric Kraft's "Call me Larry". EPOS. 2000
- Delgado Crespo, V. Angela Carter's invocation of "The spirit of the cinema": parody and feminity in "The merchant of shadows". STVDIVM (TERUEL). 1999
- Delgado Crespo, Violeta. La invocación de Angela Carter de "The spirit of the cinema" parodia y feminidad en "The merchant of shadows". STVDIVM (TERUEL). 1999
- Delgado, Violeta. LA MUERTE DEL AUTOR: UNA LECTURA DE "CHATTERTON", DE PETER ACKROYD. EPOS. 1997
- Delgado, Violeta. MUERTES ANONIMAS: UNA LECTURA DE "A REFUSAL TO MOURN", DE DEREK MAHON Y DE "IN THE MORTUARY" DE CRAIG RAINE. MISCELÁNEA (ZARAGOZA). 1997
Capítulos
- Desarrollo de destrezas de pensamiento y comunicación en la clase de inglés como lengua extranjera en el Grado de Maestro en Educación Primaria. Pellicer Ortín, Silvia. MATERIALES E INNOVACIÓN EDUCATIVA EN LA SOCIEDAD DEL CONOCIMIENTO. 2019
- Delgado Crespo, V., Mur Dueñas, P., Pellicer Ortín, S. Desarrollo de destrezas de pensamiento y comunicación en la clase de inglés como lengua extranjera en el Grado de Maestro en Educación Primaria. MATERIALES E INNOVACIÓN EDUCATIVA EN LA SOCIEDAD DEL CONOCIMIENTO. 2019
Proyectos
- JIUZ-2012-HUM-01. LA POLÍTICA DE LA REPRESENTACIÓN EN LA LITERATURA INFANTIL Y JUVENIL EN LENGUA INGLESA Y SUS REESCRITURAS CONTEMPORÁNEAS. 01/01/13 - 31/12/13
- GRUPO CONSOLIDADO H05 NARRATIVA CONTEMPORANEA EN LENGUA INGLESA. 01/01/05 - 31/12/07
- HUM2004-00344. LA ÉTICA DE LA FICCIÓN: ESCRITURA, LECTURA E INTERPRETACIÓN EN LA NARRATIVA CONTEMPORANEA EN LENGUA INGLESA. 13/12/04 - 12/12/07
- GRUPO CONSOLIDADO H05 NARRATIVA CONTEMPORANEA EN LENGUA INGLESA. 01/01/03 - 31/12/04
- BFF2001-1775. LA DIALECTICA PREFIGURACION/RETROSPECCION EN LA NARRATIVA CONTEMPORANEA EN LENGUA INGLESA. 28/12/01 - 27/06/05
Dirección de proyectos fin de grado
- Evaluando el apoyo lingüístico en los libros de texto para el aprendizaje integrado de contenidos y lengua en Educación Primaria en Aragón
. Universidad de Zaragoza. Apto. 13/07/20
- Using Literature in the EFL Primary Classroom: A Task-Based Approach (TBA). Universidad de Zaragoza. Notable. 27/02/19
- Siglo XXI y la discriminación permanece: Un estudio sobre los materiales educativos usados en el Aula de Inglés como Lengua Extranjera en Educación Primaria. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 19/11/18
- Picture books as a source of linguistic input in the EFL primary classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 18/09/17
- A comparative analysis between EFL primary school textbooks. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 29/06/17
- Teaching English as a foreign language in late primary education: a project-based proposal. Universidad de Zaragoza. Notable. 29/06/17
- A monster project: an innovative project inspired by multiple intelligence theory and communicative language teaching principles for seven-year-old children. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 16/12/16
- Instructing young learners: multiple intelligences in the EFL primary classroom. Theory and practice. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 16/09/16
- Multiple intelligences in practice: a critical analysis of the AMCO method
. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 28/06/16
- A holistic aproach to EFL learning and teaching: Multiple Intelligences in the Primary classroom
. Universidad de Zaragoza. Notable. 16/09/15
- Teaching English through Multiple Intelligences: A Reference Guide for Primary Teachers in the First Grade Classroom
. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 03/07/15
- Teaching English in Primary Education: A POLE Project based on Multiple Intelligences Theory
. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 02/07/15
Dirección de proyectos fin de master
- Action-Oriented Approach (AoA) in Third-ESO EFL: a videocall project with French EFL learners to design multimodal antiwar posters. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 05/07/24
- Interaction in the EFL Classroom: A didactic proposal on cooperative learning with first-year students at Secondary Education. Universidad de Zaragoza. Notable. 20/02/24
- Supporting the needs of students with Autistic Spectrum Disorder in a 1st year of Secondary EFL classroom through UDL. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 20/02/24
- The World, Our Home: A proposal for the development of oral production competence in the EFL 4th of ESO classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 18/09/23
- The Power of Music: Using songs to improve vocabulary acquisition and enhance meaningful interaction in the EFL secondary classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 07/07/23
- An Interrail Pass throughout Europe: a didactic proposal to improve motivation and promote interaction in the EFL 3rd ESO classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 02/12/22
- Proposal on the promotion of interaction in the EFL classroom in 2º year of ESO. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 03/10/22
- The Action-Oriented Approach in the LOMLOE EFL Curriculum for Secondary Education: Opportunities and Challenges. Universidad de Zaragoza. Notable. 30/09/22
- A proposal for promoting interaction in the EFL secondary classroom through mediation and a TBL Approach. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 26/11/21
- Writing as a process in the EFL classroom: a task-based proposal for 4th year ESO. Universidad de Zaragoza. Notable. 04/10/21
- The use of literature as the main language learning material in the communicative EFL secondary classroom: a literary escape room based on the genre of the short story. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 01/10/21
- La ciencia ficción como herramienta didáctica para la asignatura de primera lengua extrangera, Ingés en aulas de secundaria. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 14/07/21
- Cooperative Learning in the EFL Secondary Classroom: developping communicative competence with the proposal "Wrongdoing". Universidad de Zaragoza. Notable. 06/10/20
- Teaching EFL trhough Democratic Values in Secondary: a proposal for 2nd year Bachillerato Students around the Refugee Crisis. Universidad de Zaragoza. Notable. 06/10/20
- An analysis of textbook materials for the integrated teaching of History and English in Secondary Education. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 24/02/20
- Achieving communicative competence in the 3rd year ESO class: language and culture. Universidad de Zaragoza. Notable. 02/12/19
- ¿The fear of the unknown¿: Writing horror short stories; a didactic proposal for 3rd Year ESO. Universidad de Zaragoza. Notable. 12/07/19
- Opening arms, borders and minds: Civic values in the EFL Secondary classroom. A PBLL teaching proposal. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 12/07/19
- 'Remembering the past to understand the present': A teaching proposal to develop mediation and interaction in the EFL classroom. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 12/07/19
- 'Eurovision Writing Contest': Poetry and Music in the Secondary EFL Classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 12/07/19
- Language Integration in CLIL subjects: Contrastive Analysis of Didactic Materials for 1st and 2nd ESO. Universidad de Zaragoza. Notable. 28/02/19
- ¿How do I know myself and the others'¿ A teaching proposal to develop emotional awareness in the EFL classroom through communication and cooperation. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 04/12/18
- Learning with Challenges, Missions and Rankings: A Task-based Learning Unit in the EFL 2nd year ESO Classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 02/10/18
- Cyberteens in the EFL Classroom: A Critical Approach to the Use of ICTs for the Prevention of Cyberbullying. Universidad de Zaragoza. Notable. 12/07/18
- ¿Once Upon a New Time¿: A critical look on the construction of gender stereotypes in fairy tales and a proposal for a didactic application in the EFL Secondary classroom. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 12/07/18
- Intercultural Writers: Promoting Intercultural Competence in Secondary Compulsory Education. Universidad de Zaragoza. Notable. 12/07/18
- Escritura colaborativa y la implementación de aprendizaje basado en proyectos en el aula de inglés como lengua extranjera de bachillerato. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 24/11/17
- Aumentar la motivación en el aula de inglés como lengua estranjera. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 27/09/17
- Suffragette: Teaching English through Cinema in the EFL classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 27/09/17
- Estudio teórico sobre CLIL y su actual impacto en Educación Secundaria en Aragón. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 10/07/17
- Creative Writing and Its Benefits in the EFL Classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 10/07/17
- Los principios efectivos del proceso de enseñanza-aprendizaje en secundaria. Universidad de Zaragoza. Notable. 24/02/17
- Análisis de la creación de una unidad didáctica en 3º ESO diversificación: Shkespeare como herramienta en la clase de inglés coo segunda lengua. Universidad de Zaragoza. Notable. 21/09/16
- Planificación para un Apendizaje efectivo: aprendizaje cooperativo en el aula de secundaria de inglés como lengua extranjera. Universidad de Zaragoza. Notable. 21/09/16
- Re-imaginando Romeo y Julieta resolviendo conflictos, un proyecto curricular para 1º de Bachillerato bilingüe en el IES Pedro de Luna. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 08/07/16
- La motivación en la clase de inglés como lengua extranjera en la educación secundaria. Universidad de Zaragoza. Notable. 08/07/16
- Using Literature in the EFL Classroom: A POLE Project for Compulsory Secondary Education. Universidad de Zaragoza. Notable. 10/07/15
- "I can´t force them to study": the Role of Motivation in the EFL Secondary Education Classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 10/07/15
- Using Mini Sagas in the EFL Secondary Education Classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 26/11/14
- The role of the teacher as the key to success in a Task-Based Approach to EFL. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 29/09/14
- Formative Assessmet as a Strategy to Improve the Teaching and Learning Process in EFL Secondary Education. Universidad de Zaragoza. Notable. 30/06/14
- A Multifaceted Profession: Teaching English as a Foreign Language in the Secondary Education EFL Classroom. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 30/06/14
- Trabajo Fin de Máster. Modalidad A. Universidad de Zaragoza. Notable. 05/07/13
- Trabajo Fin de Máster: A Quest for Learning. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 05/07/13
- Trabajo Fin de Máster. Universidad de Zaragoza. Notable. 05/07/13
- English Teaching in a Globalized and Modern Society. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 05/07/13
- Trabajo Fin de Máster. Modalidad A. Universidad de Zaragoza. Notable. 05/07/13
UNIZAR teaching of the last six courses
|