Artículos
- Vázquez Toledo, Sandra; Latorre-Cosculluela, Cecilia; González-Yubero, Sara; Mairal-Llebot, María. Perceptions of Students toward Learning-Oriented Assessment: The Potential of Peer Assessment. INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING, TEACHING AND EDUCATIONAL RESEARCH. 2025. DOI: 10.26803/ijlter.24.2.16
- Mauri-Medrano, Marta; González Yubero, Sara; Falcón-Linares, Carolina; Cardoso-Moreno, María Jesús. Gamifying the university classroom: a comparative analysis of game dimensions through educational Escape Room and a digital board game. FRONTIERS IN EDUCATION. 2024. DOI: 10.3389/feduc.2024.1354674
- González-Yubero, Sara; Mauri, Marta; Cardoso, María Jesús; Palomera, Raquel. Learning through challenges and enigmas: educational escape room as a predictive experience of motivation in university students. SUSTAINABILITY (SWITZERLAND). 2023. DOI: 10.3390/su151713001
- Falcón-Linares, C.; González-Yubero, S.; Mauri-Medrano, M.; Cardoso-Moreno, M.J. Impact of social media on adolescence: mapping emerging needs to build resilient skills.. SOCIETIES (BASEL). 2023. DOI: 10.3390/soc13110238
- Palomera, Raquel; González-Yubero, Sara; Mojsa-Kaja, Justyna; Szklarczyk-Smolana, Klaudia. Differences in psychological distress, resilience and cognitive emotional regulation strategies in adults during the Coronavirus pandemic: A cross-cultural study of Poland and Spain.. ANALES DE PSICOLOGÍA. 2022. DOI: 10.6018/analesps.462421
- Mojsa-Kaja, Justyna; Szklarczyk, Klaudia; González-Yubero, Sara; Palomera, Raquel. Cognitive emotion regulation strategies mediate the relationships between Dark Triad traits and negative emotional states experienced during the COVID-19 pandemic. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. 2021. DOI: 10.1016/j.paid.2021.111018
- Palomera, Raquel; Fernández-Rouco, Noelia; Briones, Elena; González-Yubero, Sara. Adolescent Bystanders’ Responses and the Influence of Social Values on Applying Bullying and Cyberbullying Strategies. JOURNAL OF SCHOOL VIOLENCE. 2021. DOI: 10.1080/15388220.2021.1979017
- González Yubero, Sara; Palomera, Raquel; Lázaro Visa, Susana. Empatía, estilos de afrontamiento y actitudes hacia el consumo como factores de protección del consumo intensivo de alcohol y el policonsumo en la adolescencia. PSICOLOGIA CONDUCTUAL. 2021. DOI: 10.51668/bp.8321206s
- González-Yubero, Sara; Lázaro-Visa, Susana; Palomera, Raquel. ¿Qué Aporta la Inteligencia Emocional al Estudio de los Factores Personales Protectores del Consumo de Alcohol en la Adolescencia?. PSICOLOGÍA EDUCATIVA (MADRID). 2021. DOI: 10.5093/psed2020a13
- González-Yubero, Sara; Lázaro-Visa, Susana; Palomera, Raquel. Personal variables of protection against cannabis use in adolescence: the roles of emotional intelligence, coping styles, and assertiveness as associated factors. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. 2021. DOI: 10.3390/ijerph18115576
- González Yubero, S.; Palomera Martín, R.; Lázaro-Visa, S. Inteligencia emocional rasgo y habilidad como factores asociados al consumo de cannabis en la adolescencia. ADICCIONES. 2020. DOI: 10.20882/adicciones.1364
- González-Yubero, S.; Lázaro-Visa, S.; Palomera Martín, R. The Protective Association of Trait and Ability Emotional Intelligence with Adolescent Tobacco Use. INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH. 2020. DOI: 10.3390/ijerph17186865
- González-Yubero, Sara; Palomera Martín, Raquel; Lázaro-Visa, Susana. Trait and ability emotional intelligence as predictors of alcohol consumption in adolescents. PSICOTHEMA. 2019. DOI: 10.7334/psicothema2018.315
Libros
- Buenas prácticas universitarias para la mejora del compromiso educativo y social. González Yubero, Sara. 2024
- El proceso de enseñanza-aprendizaje: una aproximación a las claves de la didáctica general de la formación docente. Vázquez Toledo, Sandra; Mauri Medrano, Marta; González Yubero, Sara; Falcón Linares, Carolina. 2023
- Clima escolar, conflicto y gestión de la convivencia en los centros educativos de Cantabria. González Yubero, Sara. 2018
Proyectos
- The Cyber Escape Project: Navigating Digital Challenges through Ethical and Sustainable Practices in School Education The Cyber. 19/07/25 -
- S57_23R: Educaviva- Educación y Procesos Psicológicos. 01/01/23 - 31/12/25
- Denominación del proyecto: Growth mind-set through Resilient Intelligent Technologies. 01/12/22 - 01/01/24
- GRIT: Growth mind-set through Resilient Intelligent Technologies. 01/09/22 - 30/06/25
- Bienestar social y entorno laboral en situación de crisis. 01/01/22 - 12/01/24
- FMN 2.0: Forget me not 2.0. 01/01/22 - 01/01/24
- TENACITY: ACADEMIC THIRD MISSION communiTy Engagement for a kNowledge bAsed SoCIeTY. 01/12/21 - 30/11/23
- S57_20R: Educaviva - Educación Y Procesos Psicológicos. 01/01/20 - 31/12/22
- Estudio de clima escolar en los centros educativos de Cantabria: segundo ciclo de primaria y secundaria. 17/02/17 - 15/06/17
Contratos
- DESARROLLO DEL PROYECTO INTEGRACIÓN DIDÁCTICA Y FORTALECIMIENTO INSTITUCIONAL DEL PROGRAMA CAMINA & APRENDE. 01/06/24 - 31/03/26
Estancias
- Estancia de investigación posdoctoral (Universidad Andrés Bello). Santiago. Chile. 18/02/22 - 20/05/22
- Estancia de formación internacional (República Checa). Brno. República Checa. 02/12/19 - 09/12/19
- Estancia de formación internacional. (Universidad de Laponia, Finlandia). Rovaniemi. Finlandia. 09/07/18 - 16/07/18
- Estancia de investigación predoctoral (National School Climate Center-NY). Nueva York. Estados Unidos de América. 03/09/16 - 04/12/16
Gestiones de actividades de I+D+i
- Facultad de Educación Zaragoza IP de proyecto Europeo (250.000€): The Cyber Escape Project: Navigating Digital Challenges through Ethical and Sustainable Practices in School Education The Cyber 18/07/25
- Facultad de Educación Zaragoza Comisión Permanente Facultad de Educación (Zaragoza). 01/07/25
- Facultad de Educación Zaragoza Junta de Gobierno de la Facultad de Educación de Zaragoza 01/07/25
- Facultad de Educación Zaragoza Profesora Secretaria del Departamento de Ciencias de la Educación 26/06/25
- Facultad de Educación Zaragoza CO-IP del proyecto Europeo (400.000€): Growth mind-set through Resilient Intelligent Technologies. 01/07/23
|