Artículos
- Pérez-Llantada, Carmen; Carciu, Oana María; Villares, Rosana. Women scientists’ digitally mediated activity, genres and digital tools: a cross-sectional survey across the disciplines. WRITTEN COMMUNICATION. 2025. DOI: 10.1177/07410883251328307
- Villares, Rosana. Twitter conference discussion sessions: How and why researchers engage in online discussions. RESEARCH IN CORPUS LINGUISTICS. 2024. DOI: 10.32714/ricl.13.01.05
- Villares, Rosana. Exploring rhetorical strategies of stance and engagement in twitter conference presentations. ESP TODAY. 2023. DOI: 10.18485/ESPTODAY.2023.11.2.5
- Villares, Rosana; Carciu, Oana Maria. Innovation linked with SDGs: Citizen Science projects to foster competencies for participation in the Digital Society. INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES. 2022. DOI: 10.4995/HEAd22.2022.14408
- Villares Maldonado, Rosana. Do top-down and bottom-up agents agree on internationalisation? A mixed methods study of Spanish universities. LANGUAGE VALUE. 2022. DOI: 10.6035/languagev.6845
- Villares, Rosana. Las presentaciones en los congresos twitter: un análisis retórico y semiótico de un género digital emergente.. ESTUDIOS DE LINGUISTICA INGLESA APLICADA (ELIA). 2022. DOI: 10.12795/elia.2022.i22.05
- Villares, Rosana. EMI, international visibility and competitiveness : A corpus-assisted discourse study of Spanish higher education internationalisation plans. EUROPEAN JOURNAL OF LANGUAGE POLICY. 2021. DOI: 10.3828/ejlp.2021.12
- Villares, R. The challenges and opportunities of multilingual academia: Spanish scholars' language choice in research and teaching practices. SYNERGY (BUCURESTI). 2020
- Villares, R. The role of language policy documents in the internationalisation of multilingual higher education: an exploratory corpus-based study. LANGUAGES. 2019. DOI: 10.3390/languages4030056
- Villares-Maldonado, Rosana. A Corpus-based Analysis of Non-Standard English Features in the Microblogging Platform Tumblr. EPIC SERIES IN LANGUAGE AND LINGUISTICS. 2017. DOI: 10.29007/gln9
Capítulos
- 8. Internacionalizar la investigación: retos e identidades desde la perspectiva de los investigadores. Villares, Rosana. INTERNACIONALIZAR LA UNIVERSIDAD ESPAÑOLA ESTRATEGIAS, PRÁCTICAS DOCENTES Y LENGUAS. 2025
- Technology-Mediated Tasks for Formative Assessment in an e-Portfolio Environment. Villares, Rosana; Carciu, Oana Maria. INNOVATION IN LEARNING-ORIENTED LANGUAGE ASSESSMENT. NEW LANGUAGE LEARNING AND TEACHING ENVIRONMENTS. 2023
- Engaging Internationally in Academia: How Personal Experience Shapes Academic Literacy Development. Villares, Rosana. ACADEMIC LITERACY DEVELOPMENT: PERSPECTIVES ON MULTILINGUAL SCHOLARS' APPROACHES TO WRITING. 2021
- Project Work as a Tool to Develop Intercultural Competence from an ELF Perspective in Secondary Education. Villares Maldonado, Rosana. NUEVAS APORTACIONES AL ESTUDIO DE LA ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE LENGUAS. 2017
Proyectos
- H16_23R: CIRES. 01/01/23 - 31/12/25
- DILAN Digital language and communication resources for EU scientists. 31/12/22 - 31/12/25
- H16_20R: Cires (Comunicación Internacional Y Retos Sociales). 01/01/20 - 31/12/22
Proyectos de Innovación Docente
- Coordinación de profesorado para el aprendizaje activo en una segunda lengua: grado de ADE en inglés. 01/09/24 - 31/08/25
- SCICOMM: Aprendiendo a comunicar ciencia en entornos digitales y redes sociales. 01/09/24 - 31/08/25
- Aprendizaje activo en una segunda lengua: comunicación académica en el grado en ADE en inglés. 01/03/23 - 28/02/24
- Trabajo colaborativo e interdisciplinar para el desarrollo de competencias transversales de comunicación académica del alumnado: integración de contenido y lengua en el grado en ADE en inglés. 01/03/22 - 28/02/23
- Aprendiendo estrategias de comunicación digital a través de la Ciencia Ciudadana/Discovering strategies for digital communication through Citizen Science. 01/06/21 - 14/10/22
- Coordinación docente en el desarrollo de competencias transversales del alumnado: comunicación académica en lengua inglesa en el grado en ADEi. 01/06/21 - 14/10/22
Dirección de proyectos fin de grado
- Digital Media and Job Applications: Exploring Job Applications in LinkedIn. Universidad de Zaragoza. Notable. 13/06/24
- El fomento del inglés en las empresas. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 07/12/22
Dirección de proyectos fin de master
- Time to vote!: A European Union political campaign through the Action-oriented Approach in the 2nd year of Bachillerato¿s English subject. Universidad de Zaragoza. Notable. 05/07/24
Participaciones en congresos
- 47th AEDEAN Conference Participativo - Ponencia oral (comunicación oral). Digital science communication practices and public engagement. Sevilla. 08/11/24
- 47th AEDEAN Conference Participativo - Ponencia oral (comunicación oral). Digital science communication training: approaching methods, frameworks, and outcomes. Sevilla. 08/11/24
- 22ND AELFE CONFERENCE 2024. Participativo - Ponencia oral (comunicación oral). Engaging in socially responsible research: exploring scientists’ perceived value of online public communication of science. Budapest. 07/09/24
- 45th GERAS International Conference. Participativo - Ponencia oral (comunicación oral). Recontextualizing the RA abstract for a diversified audience: A case study of writing lay summaries. Winterhur. 21/03/24
- XVI Jornadas de Innovación Docente e Investigación Educativa Universidad de Zaragoza. Participativo - Ponencia oral (comunicación oral). Digital language and communication competences for scientists’ professional development. Zaragoza. 19/01/24
- XII National BIFI Conference. Participativo - Póster. Digital language and communication training for EU scientists. 17/01/24
Comités
- Digital Genres and Open Science International Conference. Facultad de Filosofía y Letras. 26/05/22 - 27/05/22
UNIZAR teaching of the last six courses
|