Artículos
- Pérez-Llantada, Carmen; Carciu, Oana María; Villares, Rosana. Women scientists’ digitally mediated activity, genres and digital tools: a cross-sectional survey across the disciplines. WRITTEN COMMUNICATION. 2025. DOI: 10.1177/07410883251328307
- Villares, Rosana; Carciu, Oana Maria. Innovation linked with SDGs: Citizen Science projects to foster competencies for participation in the Digital Society. INTERNATIONAL CONFERENCE ON HIGHER EDUCATION ADVANCES. 2022. DOI: 10.4995/HEAd22.2022.14408
- Carciu, O. Brian Paltridge and Sue Starfield. Getting published in academic journals. Navigating the publication process (2016), Ann Arbor: University of Michigan. 114 pp., ISBN-13: 978-0-472-03540-3. ESP TODAY. 2018
- Carciu , Oana María. English as a Scientific and Research Language. Debates and Discourses, Ramon Plo Alastrue and Carmen Perez-Llantada (Eds.). De Gruyter Mouton (2015). SYNERGY (BUCUREşTI). 2016
- Carciu, Oana María. Formulating identity in academic writing across cultures: N-grams in Introduction sections. ESP ACROSS CULTURES. 2013. DOI: 10.4475/721
- Carciu, Oana María. A phraseological approach to Spanish scholars' rhetorical strategies in English-medium research publication. DIVERSITATE SI IDENTITATE CULTURALA ÎN EUROPA. 2013
- Carciu, Oana María. Reseña de La escritura científico-técnica en lengua inglesa. Claves para escribir con soltura y eficacia, Mª Paz Kindelán Echevarría. IBÉRICA (MADRID). 2012
- Carciu, O. M. An Intercultural Study of First-Person Plural References in Biomedical Writing. IBÉRICA (MADRID). 2009
Comunicaciones
- Carciu, Oana María. Keep the writer in mind—Differing strategies across cultures?. THE WRITE STUFF. 2010
Capítulos
- Designing multimodal learning for developing multilingual students’ communication competences in English: A case study. Carciu, Oana María; Muresan, Laura-Mihaela. DESIGNING LEARNING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES: PERSPECTIVES FROM MULTIMODALITY IN EDUCATION. 2024
- Language for Specific Purposes Pedagogy. Pérez-Llantada Auria, María Carmen. REFERENCE MODULE IN SOCIAL SCIENCES. 2024
- Technology-Mediated Tasks for Formative Assessment in an e-Portfolio Environment. Villares, Rosana; Carciu, Oana Maria. INNOVATION IN LEARNING-ORIENTED LANGUAGE ASSESSMENT. NEW LANGUAGE LEARNING AND TEACHING ENVIRONMENTS. 2023
- Juggling early-career demands: Research publication productivity, strategies, practices. Carciu, Oana María. SCHOLARLY PUBLICATION TRAJECTORIES OF EARLY-CAREER SCHOLARS. INSIDER PERSPECTIVES. 2021
- Carciu, O. M.; Luzón Marco, M. J. Aprendizaje de lenguas para la inclusión social : Un estudio de caso para el desarrollo de aprendizaje competencial. INNOVACIÓN DOCENTE Y CALIDAD INSTITUCIONAL. 2021
- There are so many dimensions of internationalization: exploring academics' views on internationalization in higher education. Carciu, O.M.; Muresan, L.-M. APPLIED LINGUISTICS AND KNOWLEDGE TRANSFER: EMPLOYABILITY, INTERNATIONALISATION AND SOCIAL CHALLENGES. 2020
- IMPLEMENTACIÓN DEL ESQUEMA DE APRENDIZAJE ISQALE. HACIA UNA CULTURA DE CALIDAD EN EL GRADO DE ESTUDIOS INGLESES. Carciu, Oana María; Pellicer Ortín, Silvia. EL TRABAJO EN EQUIPO UNA HERRAMIENTA PARA EL APRENDIZAJE. 2015
- A comparison of author reference in the Spanish context of biomedical RAs publication. Carciu, O.M. OCCUPYING NICHES: INTERCULTURALITY, CROSS-CULTURALITY AND ACULTURALITY IN ACADEMIC RESEARCH. 2014
- "...But nobody to date...questions remain unanswered": an analysis of negation in L1 and L2 biomedical RA introductions. Carciu, O.M. MULTIPLE VOICES IN ACADEMIC AND PROFESSIONAL DISCOURSE: CURRENT ISSUES IN SPECIALISED LANGUAGE RESEARCH, TEACHING AND NEW TECHNOLOGIES. 2011
Proyectos
- PID2023-148454NB-I00: Connected genres for science communication in digital media: A genre, discourse and register analysis in a corpus of professional and public communication of science online. 01/09/24 - 31/08/28
- H16_23R: CIRES. 01/01/23 - 31/12/25
- H16_20R: Cires (Comunicación Internacional Y Retos Sociales). 01/01/20 - 31/12/22
- GRUPO DE REFERENCIA CIRES (COMUNICACIÓN INTERNACIONAL Y RETOS SOCIALES). 01/01/17 - 31/12/19
- LOS RETOS DE LA INTERNACIONALIZACIÓN EN UNA UNIVERSIDAD MILITAR: ESTUDIO CUALITATIVO SOBRE EL PLURILINGÜISMO Y LA COMPETENCIA INTERCULTURAL EN EL CUD-Z. 25/02/16 - 25/02/18
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/16 - 31/12/16
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/15 - 31/12/15
- FFI2012-37346: EL INGLÉS COMO LENGUA FRANCA EN LOS DISCURSOS ESPECIALIZADOS: ESPACIOS ALTERNATIVOS DE PRODUCCIÓN LINGÜÍSTICA Y CULTURAL A TRAVÉS DEL ANÁLISIS CRÍTICO DE GÉNERO. 01/01/13 - 31/12/16
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/13 - 31/12/13
- English in Europe: Opportunity or Threat?. 02/01/12 - 30/06/14
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/11 - 31/12/12
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/08 - 31/12/10
Dirección de proyectos fin de grado
- Percepciones y actitudes de los profesores en la implementación de nuevas tecnologías como herramientas para la enseñanza del inglés en Educación Infantil. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 20/06/23
- Herramientas digitales para el aprendizaje del inglés en el segundo ciclo de educación infantil. Universidad de Zaragoza. Notable. 11/07/22
- Implementación del enfoque orientado a la acción en la enseñanza de la lengua inglesa en educación primaria: Diseño de una propuesta didáctica de aprendizaje basado en situaciones reales. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 11/07/22
- Las canciones como herramienta clave para el aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera. Universidad de Zaragoza. Notable. 23/12/21
- CLIL y escalada. Propuesta de Unidad Didáctica para Educación Infantil. Universidad de Zaragoza. Notable. 23/12/21
- Implementación del enfoque comunicativo: Un estudio comparativo de la enseñanza-aprendizaje del inglés en Japón y España. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 09/07/21
- Comprensión oral de relatos en una segunda lengua, inglés, en el aula infantil hispanohablante. Problemas y categorización. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 08/01/21
- Buscando la mejor metodología en la enseñanza de una lengua extranjera: El enfoque comunicativo. Universidad de Zaragoza. Notable. 10/07/20
- Moving around the city. Una propuesta didáctica para mejorar la capacidad auditiva de los alumnos de Educación Primaria en la asignatura de Inglés. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 08/07/19
- Enseñanza de idiomas inglés en educación primaria integrando nuevas tecnologías para el desarrollo de las competencias lingüisticas. Universidad de Zaragoza. Notable. 22/02/19
- Revisión literaria sobre el uso de las TIC como estrategia motivadora en el aula de inglés: implicaciones para el desarrollo de la competencia comunicativa en Educación Infantil. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 03/01/19
- El uso de rincones de aprendizaje con juguetes didácticos reciclados para trabajar las inteligencias múltiples. Universidad de Zaragoza. Notable. 03/01/19
- Las competencias clave en educación infantil: propuesta de actividades como resultado de tres sesiones de observación. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 26/10/18
- Teaching communicative skills in English to 5-year old children: a case study and a pedagogical suggestion. Universidad de Zaragoza. Notable. 11/07/18
- Comprensión auditiva en la asignatura de inglés en el aula de primaria: las canciones como recurso para su desarrollo. Universidad de Zaragoza. Notable. 03/01/18
- SISTEMAS DE MANDO Y CONTROL. FRIENDLY FORCES TRACKING.
. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 21/12/16
- ELABORACIÓN DE UN PROGRAMA DE INSTRUCCIÓN ESPECÍFICO PARA LA COMPAÑÍA FAOE (FUERZAS DE APOYO A OPERACIONES ESPECIALES) DENTRO DEL PAP (PROGRAMA DE PREPARACIÓN ANUAL) DE LA BANDERA.
. Universidad de Zaragoza. Notable. 14/12/16
Dirección de proyectos fin de master
- A Comparison of Secondary School EFL textbooks and their possible applicability for the ¿transforming the environment¿ competences advanced by the 2030 SDG Agenda. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 03/10/22
- Improving motivation and engagement in a secondary education EFL classroom by including authentic materials in a unit plan. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 15/07/22
- Introduciendo técnicas de gamificación y juegos de rol en la clase de inglés como segunda lengua: una unidad para 2do de la ESO. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 14/07/21
- Didactic unit proposal aimed at the development of digital competence in adult learners of English as a foreign language. Universidad de Zaragoza. Notable. 09/12/20
- Las secuencias de instrucción y la enseñanza CLT: análisis de una propuesta docente. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 02/12/19
- Teamwork Development and Task-Based Language Teaching in a 3rd year E.S.O. class. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 02/12/19
- English as a tool to discover the world: intercultural education. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 12/07/19
- Communicative, Plurilingual and Pluricultural Competences in Current English Course Books for Compulsory Secondary Education in Spain. Universidad de Zaragoza. Notable. 02/10/18
UNIZAR teaching of the last six courses
|