Perfil (CV) del personal docente investigador

Carciu, Oana María
Departamento: Departamento de Filología Inglesa y Alemana
Área: Filología Inglesa
Centro: Facultad de Economía y Empresa

Research Institute: INSTITUTO DE BIOCOMPUTACIÓN Y FÍSICA DE SISTEMAS COMPLEJOS (BIFI)
Grupo: H16_23R: CIRES
Categoría profesional: Profesor contratado doctor

Cargos
  • Secretaria del Departamento de Filología Inglesa y Alemana


 
         

Artículos

Comunicaciones

  • Carciu, Oana María. Keep the writer in mind—Differing strategies across cultures?. THE WRITE STUFF. 2010

Capítulos

  • Designing multimodal learning for developing multilingual students’ communication competences in English: A case study. Carciu, Oana María; Muresan, Laura-Mihaela. DESIGNING LEARNING WITH DIGITAL TECHNOLOGIES: PERSPECTIVES FROM MULTIMODALITY IN EDUCATION. 2024

  • Language for Specific Purposes Pedagogy. Pérez-Llantada Auria, María Carmen. REFERENCE MODULE IN SOCIAL SCIENCES. 2024

  • Technology-Mediated Tasks for Formative Assessment in an e-Portfolio Environment. Villares, Rosana; Carciu, Oana Maria. INNOVATION IN LEARNING-ORIENTED LANGUAGE ASSESSMENT. NEW LANGUAGE LEARNING AND TEACHING ENVIRONMENTS. 2023

  • Juggling early-career demands: Research publication productivity, strategies, practices. Carciu, Oana María. SCHOLARLY PUBLICATION TRAJECTORIES OF EARLY-CAREER SCHOLARS. INSIDER PERSPECTIVES. 2021

  • Carciu, O. M.; Luzón Marco, M. J. Aprendizaje de lenguas para la inclusión social : Un estudio de caso para el desarrollo de aprendizaje competencial. INNOVACIÓN DOCENTE Y CALIDAD INSTITUCIONAL. 2021

  • There are so many dimensions of internationalization: exploring academics' views on internationalization in higher education. Carciu, O.M.; Muresan, L.-M. APPLIED LINGUISTICS AND KNOWLEDGE TRANSFER: EMPLOYABILITY, INTERNATIONALISATION AND SOCIAL CHALLENGES. 2020

  • IMPLEMENTACIÓN DEL ESQUEMA DE APRENDIZAJE ISQALE. HACIA UNA CULTURA DE CALIDAD EN EL GRADO DE ESTUDIOS INGLESES. Carciu, Oana María; Pellicer Ortín, Silvia. EL TRABAJO EN EQUIPO UNA HERRAMIENTA PARA EL APRENDIZAJE. 2015

  • A comparison of author reference in the Spanish context of biomedical RAs publication. Carciu, O.M. OCCUPYING NICHES: INTERCULTURALITY, CROSS-CULTURALITY AND ACULTURALITY IN ACADEMIC RESEARCH. 2014

  • "...But nobody to date...questions remain unanswered": an analysis of negation in L1 and L2 biomedical RA introductions. Carciu, O.M. MULTIPLE VOICES IN ACADEMIC AND PROFESSIONAL DISCOURSE: CURRENT ISSUES IN SPECIALISED LANGUAGE RESEARCH, TEACHING AND NEW TECHNOLOGIES. 2011



© Universidad de Zaragoza | Versión 2.27.3
© Servicio de Informática y Comunicaciones de la Universidad de Zaragoza (Pedro Cerbuna 12, 50009 ZARAGOZA - ESPAÑA)