Los resultados de mi investigación están recogidos en artículos en revistas internacionales de alto impacto (la mayoría Q1 y Q2) y en volúmenes monográficos y publicaciones en editoriales internacionales de prestigio (Cambridge University Press, Rodopi, John Benjamins, Peter Lang, Routledge, Continuum, Multilingual Matters, de Gruyter). El libro Scientific Discourse and the Rhetoric of Globalization: The Impact of Culture and Language recibió el Premio de investigación Leocadio Martín Mingorance otorgado por AEDEAN en 2012. El artículo “The Article of the Future: Strategies for genre stability and change” recibió el Howoritz Prize al mejor artículo publicado en 2013 en English for Specific Purposes. He realizado estancias de investigación (U. of Michigan, Florida International University, U. of Massachusetts, Boston y U. of Cambridge, UK) y he sido ponente en numerosos congresos internacionales y conferenciante plenaria en AELFE, AEDEAN, PRISEAL, CERLIS y el Norwegian Forum of English for Academic Purposes, entre otros. En los últimos 10 años he participado en cuatro proyectos del Plan Nacional I+D+i: "La integridad genérica en la comunicación académica y profesional: Análisis de los géneros y su correlación con las prácticas discursivas y con la cultura disciplinar de distintas comunidades profesionales” (FFI2009-09792); “El inglés como lengua franca en los discursos especializados: Espacios alternativos de producción lingüística y cultural a través del análisis crítico de los géneros” (FFI2012-37346), e IP del proyecto "Ecología de géneros y ecologías de lenguas: análisis de las dinámicas de la comunicación científica a nivel local, transfronterizo e internacional” (FFI2015-68638-R MINECO/FEDER). Actualmente soy co-IP de “Géneros digitales y ciencia en abierto: un análisis de procesos de hibridación, innovación e interdiscursividad genérica” (PID2019-105655RB-I00). He participado en la red internacional de investigación "English in Europe: Opportunity or Threat?” financiada por el Leverhulme Trust (UK) (2012-2014) y en el proyecto "Linguistic diversity on the international campus”, liderado por las Dras J. Jenkins (U. of Southampton) y A. Mauranen (U. of Helsinki) (2015-2017), así como en los proyectos "Improving Standards of Quality in Adult Language Education” (2011-2013) y "Quality Assessment Training" (2013-2015) financiados por la Comisión Europea, Grundtvig Lifelong Learning Programme. Como actividades de transferencia, he participado en dos grupos temáticos de la European Universities Association, "Empowering students for their future professional life and civic engagement” (2017) y “Internationalising students” (2019), colaborando en la elaboración de informes técnicos con directrices universitarias sobre estas temáticas. He sido editora jefe de Ibérica, Journal of the European Association of Languages for Specific Purposes (2014-2018). Soy miembro del comité científico internacional de English for Specific Purposes, Journal of English for Academic Purposes (Elsevier) y Journal of English for Research Publication Purposes (John Benjamins). También he realizado numerosas evaluaciones de manuscritos para revistas internacionales de cuartiles Q1 y Q2 y evaluado becas y proyectos de investigación nacionales e internacionales para ANEP, Ministerio de Economía y Competitividad, Swiss National Science Foundation, Marie Sklodowska-Curie Postdoctoral Fellowship Programme Trinity College Dublin y Comisión Europea (Horizonte 2020).
Artículos
- Pérez-Llantada, Carmen; Carciu, Oana María; Villares, Rosana. Women scientists’ digitally mediated activity, genres and digital tools: a cross-sectional survey across the disciplines. WRITTEN COMMUNICATION. 2025. DOI: 10.1177/07410883251328307
- Pérez-Llantada, Carmen. Identity construction in digital communication for public engagement in science. DISCOURSE STUDIES. 2024. DOI: 10.1177/14614456241255267
- Pérez-Llantada, Carmen. Approaching digital genre composing through reflective pedagogical praxis. JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES. 2024. DOI: 10.1016/j.jeap.2024.101349
- Pérez-Llantada, Carmen. Help us better understand our changing climate: exploring the discourse of Citizen Science. DISCOURSE AND COMMUNICATION. 2023. DOI: 10.1177/17504813231158927
- Schmied, J.; Bondi, M.; Dontcheva-Navratilova, O.; Pérez-Llantada, Carmen. Language variation and change in academic writing: Recent trends through globalisation and digitalisation. TOKEN. 2023
- Perez-Llantada, Carmen. Online Data Articles: The Language of Intersubjective Stance in a Rhetorical Hybrid. WRITTEN COMMUNICATION. 2022. DOI: 10.1177/07410883221087486
- Pérez-Llantada, Carmen. Genres and languages in science communication: the multiple dimensions of the science-policy interface. LANGUAGE & COMMUNICATION. 2021. DOI: 10.1016/j.langcom.2021.02.004
- Pérez-Llantada, Carmen. Grammar features and discourse style in digital genres: the case of science-focused crowdfunding projects. REVISTA SIGNOS. 2021. DOI: 10.4067/s0718-09342021000100073
- Perez-Llantada, Carmen. Academic discourse and global publishing: Disciplinary persuasion in changing times, Ken Hyland, Feng (Kevin) Jiang, Routledge, London and New York (2019), p. 261, (paperback), £34.99, ISBN: 9781138359024. JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES. 2020. DOI: 10.1016/j.jeap.2020.100847
- Pérez-Llantada, Carmen. Knowledge Construction in Academia. A Challenge for Multilingual Scholars, Elena Sheldon. Peter Lang (2018). xiii + 243 pp., US $63, 95, Paperback, ISBN: 978-1-906165-57-4. ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES. 2020. DOI: 10.1016/j.esp.2019.09.003
- Pérez-Llantada, C. Editorial. IBÉRICA (MADRID). 2018
- Pérez-Llantada, Carmen. Bringing into focus multilingual realities: Faculty perceptions of academic languages on campus. LINGUA. 2018. DOI: 10.1016/j.lingua.2018.05.006
- Perez-Llantada, C. Editorial. IBÉRICA (MADRID). 2017
- Pérez-Llantada, Carmen. How is the digital medium shaping research genres? Some cross-disciplinary trends. ESP TODAY. 2016
- Pérez-Llantada, C. Editorial. IBÉRICA (MADRID). 2016
- Pérez-Llantada, C. Editorial. IBÉRICA (MADRID). 2015
- Pérez-Llantada Auria, María Carmen. Genres in the forefront, languages in the background: the scope of genre analysis in language-related scenarios. JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES. 2015. DOI: 10.1016/j.jeap.2015.05.005
- Pérez-Llantada, Carmen. Formulaic language in L1 and L2 expert academic writing: convergent and divergent usage. JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES. 2014. DOI: 10.1016/j.jeap.2014.01.002
- Pérez-Llantada, C. Researching genres with multilingual corpora: A conceptual enquiry. LINGUISTIC INSIGHTS. 2014
- Muresan, Laura-Mihaela; Pérez-Llantada, Carmen. English for research publication and dissemination in bi-/multiliterate environments: The case of Romanian academics. JOURNAL OF ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES. 2014. DOI: 10.1016/j.jeap.2013.10.009
- Pérez-Llantada, Carmen. The Article of the Future: Strategies for genre stability and change. ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES. 2013. DOI: 10.1016/j.esp.2013.06.004
- Pérez-Llantada, Carmen. Glocal Rhetorical Practices in Research Writing: A Contrastive Rhetoric Approach to L2 English Discoursal Hybridity. EUROPEAN JOURNAL OF ENGLISH STUDIES. 2013. DOI: 10.1080/13825577.2013.867180
- Pérez-Llantada, Carmen. Reseña de Escribir y publicar en enfermería. Del trabajo escrito universitario al artículo de investigación. J. Piqué-Angordans et al. IBÉRICA (MADRID). 2012
- Ferguson,G.;Pérez-Llantada,C.;Plo,R. English as an international language of scientific publication: A study of attitudes. WORLD ENGLISHES. 2011. DOI: 10.1111/j.1467-971X.2010.01656.x
- Pérez-Llantada,C.;Plo,R.;Ferguson,G. R. "You don't say what you know, only what you can": The perceptions and practices of senior Spanish academics regarding research dissemination in English. ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES. 2011. DOI: 10.1016/j.esp.2010.05.001
- Pérez-Llantada, Carmen. Integrated Language and Competency-based Learning ―A Proposed Pedagogical Framework for Stepping into Academia. SYNERGY (BUCURESTI). 2011
- Plo Alastrué, Ramón; Pérez-Llantada, Carmen. A longitudinal attitude survey on English oral skills: classroom, curriculum, learning and pedagogy implications. STVDIVM (TERUEL). 2010
- Pérez-Llantada; Carmen. The Discourse Functions of Metadiscourse in Published Writing. Culture and Language Issues. NJES : NORDIC JOURNAL OF ENGLISH STUDIES. 2010
- Perez-Llantada, Carmen. Incidents in an Educational Life. IBÉRICA (MADRID). 2010
- Perez-Llantada, C. Textual, Genre and Social Features of Spoken Grammar: A Corpus-Based Approach. LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY. 2009
- Perez-Llantada Auria, C. English for Specific Purposes: Studies for Classroom Development and Implementation. REVISTA ESPAÑOLA DE LINGÜÍSTICA APLICADA. 2009
- Pérez-Llantada; Carmen. Humans vs. Machines? A Multi-perspective Model for ESP Discourse Analysis in Intercultural Rhetoric Research. ESP ACROSS CULTURES. 2008
- Pérez-Llantada, M.,del Carmen. Stance and Academic Promotionalism: A Cross-disciplinary Comparison in the Soft Sciences. ATLANTIS-JOURNAL OF THE SPANISH ASSOCIATION OF ANGLO-AMERICAN STUDIES. 2008
- Pérez-Llantada Auría, María del Carmen. New trends In grammar teaching: issues and applications: An interview with Prof. Diane Larsen-Freeman. ATLANTIS-JOURNAL OF THE SPANISH ASSOCIATION OF ANGLO-AMERICAN STUDIES. 2007
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. Native and Nonnative Speakers Publishing Research Internationally: A Small-scale Study on Authorial (In)visibility. JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS. 2007
- Pérez-Llantada Auría, C. John M. Swales, Research Genres. Explorations and Applications. 2004. IBÉRICA (MADRID). 2006
- Pérez-Llantada Auría, C. An interview with... Dr. Charles F. Meyer (University of Massachusetts Boston): Corpus-based research in LSP: current trends and future prospects. IBÉRICA (MADRID). 2006
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. From Corpus Research into Language Pedagogy. Discourse Structuring Words in EAP Lecture Comprehension. SPECIFIC. 2005
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. Instruction and Interaction in an American Lecture Class. Observations from a Corpus. THE ESPECIALIST. 2005
- Pérez-Llantada Auría, C. A Genre-oriented Translation-based Instruction to Professional Communication. LFE. REVISTA DE LENGUAS PARA FINES ESPECÍFICOS. 2005
- Pérez Llantada Auría, Carmen. The Epistemic Nature of disciplinary discourses: echoing postmodern literary. ESTUDIOS INGLESES DE LA UNIVERSIDAD COMPLUTENSE. 2004
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. An overview of Genre Analytical Studies in English for Academic Purposes .An Interview with Dr. John Swales (University of Michigan). IBÉRICA (MADRID). 2004
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. An Overview of Corpus Studies. Implications for Research and Applications for LSP Teaching” An interview with Dr. Gibson Ferguson. IBÉRICA (MADRID). 2003
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. Hugh Trappes-Lomax and Gibson Ferguson, eds. 2002. Language in Language Teacher Education. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins. ATLANTIS-JOURNAL OF THE SPANISH ASSOCIATION OF ANGLO-AMERICAN STUDIES. 2003
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. Social Pragmatics in Scientific and Technical Writing. IBÉRICA (MADRID). 2003
- Pérez-Llantada Auría, C. Communication Skills in Academic Monologue Discourse: empirical and Applied Perspectives. CIRCULO DE LINGUISTICA APLICADA A LA COMUNICACION. 2003
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. Developing Social Awareness in the Teaching of English for Academic and Professional Purposes. APAC OF NEWS. 2002
- Pérez-Llantada Auría, C. Designing new genre identities in scientific and technical discourse: cognitive, social and pedagogical implications. JOURNAL OF ENGLISH STUDIES. 2001
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. From the Cognitive to the Pragmatic: the scientist as communicator. REVISTA ALICANTINA DE ESTUDIOS INGLESES. 2001
- Pérez-Llantada Auría, C. The escaping presence of the female en Thomas Pynchon's novels. CUADERNOS DE INVESTIGACIÓN FILOLÓGICA. 1999
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. Fiction at a Bifurcation Point: from Newtonian Law to postmodern uncertainty in Pynchon’s Mason &. OKLAHOMA CITY UNIVERSITY LAW REVIEW. 1999
- Pérez-Llantada Auría, C. Fractal geometry and meaning dissemination in Pynchon's The Crying of Lot 49. ATLANTIS-JOURNAL OF THE SPANISH ASSOCIATION OF ANGLO-AMERICAN STUDIES. 1995
- Pérez-Llantada Auría, C. The pragmatics of modality in technically-bound genres. PRAGMALINGÜÍSTICA (CÁDIZ). 1994
- Pérez-Llantada Auría, Carmen. From Metaphysics to Technique: The Blurring of Boundaries in John Fowles’s The Magus. REVISTA CANARIA DE ESTUDIOS INGLESES. 1992
- Pérez-Llantada Auría, C. Thomas Pynchon's Vineland: Undermining signifying practices. ATLANTIS-JOURNAL OF THE SPANISH ASSOCIATION OF ANGLO-AMERICAN STUDIES. 1992
- Perez-Llantada Auria, M. C. Beyond Linguistic Barriers: The Musical Fugue Structure of Thomas Pynchon’s. CUADERNOS DE INVESTIGACIÓN FILOLÓGICA. 1991
Libros
- Carmen Pérez-Llantada and María-José Luzón. Genre Networks : Intersemiotic Relations in Digital Science Communication. 2023
- María José luzón and María Carmen Pérez-Llantada. Digital genres in academic knowledge production and communication: perspectives and practices. 2022
- Research Genres across Languages: Multilingual Communication Online. Pérez-Llantada, Carmen. 2021
- Carmen Pérez-LLantada. Research genres across languages: multilingual communication online. 2021
- Science Communication on the Internet. Old Genres Meet New Genres. Luzón, Maria-José; Pérez-Llantada, Carmen. 2019
- Science Communication on the Internet. Old Genres Meet New Genres. Pérez-Llantada Auria, María Carmen. 2019
- edited by María-José Luzón, Carmen Pérez-Llantada, University of Zaragoza. Science communication on the internet: old genres meet new genres. 2019
- edited by Carmen Pérez-Llantada Auría, Ramón Plo Alastrué. English as a scientific and research language. 2015
- Carmen Pérez-Llantada. Scientific Discourse and the Rhetoric of Globalization: The Impact of Culture and Language. 2012
- María Carmen Pérez-Llantada. Enseñar inglés en el siglo XXI: investigación, innovación y calidad educativa. 2012
- Specialised Languages in the Global Village A Multi-Perspective Approach. Pérez-Llantada, Carmen; Watson, Maida. 2011
- edited by Carmen Pérez-Llantada and Maida Watson. Specialised languages in the global village: a multi-perspective approach. 2011
- [Recurso electrónico] : Carmen Pérez-Llantada, Maida Watson (editors). Languages for business a global approach. 2009
- Proceedings of the 5th International Conference of the European Association of Languages for Specific Purposes. 2006
- edited by, Carmen Pérez-Llantada, Gibson R. Ferguson. English as a glocalization phenomenon: observations from a linguistic microcosm. 2006
- [edición a cargo de, Mª Carmen Pérez-Llantada Auría, Ramón Plo Alastrué, Claus Peter Neumann]. Actas del V Congreso Internacional AELFE (Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos) [Recurso electrónico] = Proceedings of the 5th International AELFE Conference. 2006
- Rocío Aguado Piñero ... [et al.]. The Technical Eye: An english course in technical engineering. 2000
- [recurso electrónico] : authors, Carmen Pérez-Llantada Auría, Ramón Plo Alastrué, César García Hernández. Link! interactive a course in English for science and technology. 2000
- Carmen Pérez-Llantada Auría. Fiction at a Bifurcation Point: from Newtonian Law to Postmodern Uncertainty in Pynchon's Mason & Dixon. 1999
- Carmen Pérez-Llantada Auría, Rocío Aguado Piñero ; prologue, Carmen Olivares Rivera. An engineering English course. 1998
- Rocío Aguado Piñero, Carmen Pérez-Llantada Auría. English in technical engineering. 1994
- Carmen Pérez-Llantada Auría, José Antonio Navarro Marquez, José Antonio Navarro Alonso, Antonio Montañés Espinosa, Rocío Aguado Piñero. Some suggestions on advertising technical English: el inglés técnico en el campo de la publicidad y de la oferta de empleo. 1993
- Rocío Aguado Piñero, Carmen Pérez-Llantada Auría. English in technical engineering. 1992
Capítulos
- Epistemicide and Open Science Communication. Pérez-Llantada, Carmen. SPECIALIZED COMMUNICATION: AN INTERNATIONAL HANDBOOK. 2025
- Language for Specific Purposes Pedagogy. Pérez-Llantada Auria, María Carmen. REFERENCE MODULE IN SOCIAL SCIENCES. 2024
- María Carmen Pérez-Llantada. From the cognitive to the pragmatic: the scientist as communicator. TIME PRESENT AND TIME PAST: HOMAGE TO SUSANA ONEGA. 2021
- Knowledge dissemination, genres and transformative practice. Pérez-Llantada, Carmen. SCHOLARLY PATHWAYS. KNOWLEDGE TRANSFER AND KNOWLEDGE EXCHANGE IN ACADEMIA. 2020
- MªCarmen Pérez-Llantada. Preface: Knowledge Dissemination, Genres and Transformative Practice. SCHOLARLY PATHWAYS: KNOWLEDGE TRANSFER AND KNOWLEDGE EXCHANGE IN ACADEMIA. 2020
- Connecting traditional and new genres: Trends and emerging themes. Luzón, Maria-José; Pérez-Llantada, María Carmen. SCIENCE COMMUNICATION ON THE INTERNET. OLD GENRES MEET NEW GENRES. 2019
- Linguistic diversity in a traditionally monolingual university. A multi-analytical approach. Vázquez, Ignacio; Luzón, Maria José; Pérez-Llantada, Carmen. LINGUISTIC DIVERSITY ON THE EMI CAMPUS. INSIDER ACCOUNTS OF THE USE OF ENGLISH AND OTHER LANGUAGES IN UNIVERSITIES WITHIN ASIA, AUSTRALASIA, AND EUROPE. 2019
- Ecologies of genres and an ecology of languages of science: Current and future debates. Pérez-Llantada, Carmen. ROUTLEDGE HANDBOOK OF LANGUAGE AND SCIENCE. 2019
- ELF and linguistic diversity in EAP writing pedagogy: academic biliteracy in doctoral education. Pérez-Llantada, Carmen. ENGLISH IN EUROPE - USING ENGLISH AS A LINGUA FRANCA IN EDUCATION IN EUROPE. 2018
- Research Writing in English in a Romanian Academic Ecosystem: A Case Study of an Experienced Multiliterate Researcher. Muresan, Laura-Mihaela; Pérez-Llantada, Carmen. PEDAGOGIES AND POLICIES ON PUBLISHING RESEARCH IN ENGLISH: LOCAL INITIATIVES SUPPORTING INTERNATIONAL SCHOLARS. 2018
- Carmen Pérez-Llantada Auría. ELF and linguistic diversity in EAP writing pedagogy: academic biliteracy in dorctoral edication. USING ENGLISH AS A LINGUA FRANCA IN EDUCATION IN EUROPE. 2018
- English for Academic Purposes. Pérez-Llantada, Carmen; Swales, John, M. HANDBOOK OF RESEARCH IN SECOND LANGUAGE TEACHING AND LEARNING. 2017
- Globalization and the contribution of Applied Linguistics. Pérez-Llantada Auria, María Carmen. INVESTIGATING ENGLISH IN EUROPE. CONTEXTS AND AGENDAS. 2016
- Carmen Pérez Llantada. Teasing our the tensions between English monolingualism vs. plurilingualism in European academic and reseach settings. ENGLISH AS A SCIENTIFIC AND RESEARCH LANGUAGE. 2015
- Researching Genres with Multilingual Corpora: A Conceptual Enquiry. Pérez-Llantada, María Carmen. CORPUS ANALYSIS FOR DESCRIPTIVE AND PEDAGOGICAL PURPOSES: ESP PERSPECTIVES. 2014
- Heteroglossic (Dis)Engagement in Research Writing Practices across Cultures. Pérez-Llantada, Carmen. RESEARCHING SPECIALISED LANGUAGES. 2011
- Specialised Languages and Globalisation. Pérez-Llantada, Carmen; Watson, Maida. SPECIALISED LANGUAGES IN THE GLOBAL VILLAGE: A MULTIPERSPECTIVE APPROACH. 2011
- Academic Englishes: A Standardised Knowledge?. Mauranen, Anna; Pérez-Llantada, Carmen; Swales, John M. THE WORLD ENGLISHES HANDBOOK. 2010
- The ‘Dialectics of Change’ as a Facet of Globalisation: Epistemic Modality in Academic Writing. Pérez-Llantada, Carmen. ENGLISH FOR PROFESSIONAL AND ACADEMIC PURPOSES. 2010
- Shifting Identities, Textual Responses and Conflicting Demands in Knowledge Construction Processes. Pérez-Llantada, Carmen. COMMONALITY AND INDIVIDUALITY IN ACADEMIC DISCOURSE. 2009
- El portafolio como sistema de evaluación: Experiencia piloto en el Máster Oficial de Estudios Textuales y Culturales en Lengua Inglesa. Pérez-Llantada, Carmen. INNOVACIÓN DOCENTE, TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN E INVESTIGACIÓN EDUCATIVA EN LA UNIVERSIDAD DE ZARAGOZA. 2008
- Ma. Carmen Pérez-Llantada Auría. Nuevos entornos y nuevos modelos pedagógicos para el aprendizaje de las destrezas orales. EL DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LENGUAS EXTRANJERAS: TEXTOS Y OTRAS ESTRATEGIAS. 2007
- Discourse and the Social Construction of Scientific Knowledge: A Look at Academic vs. Professional Communities of Practice. Pérez-Llantada, Carmen. A PLEASURE FOR LIFE IN WORDS: A FESTSCHRIFT FOR ANGELA DOWNING. 2006
- Genre-based Pragmatic Variability of Interactive Features in Academic Speech. Pérez-Llantada, Carmen. CORPUS LINGUISTICS: APPLICATIONS FOR THE STUDY OF ENGLISH. 2006
- Carmen Pérez-Llantada Auría. Signaling speaker's intentions: towards a phraseology of textual metadiscourse in academic lecturing. ENGLISH AS A GLOCALIZATION PHENOMENON: OBSERVATIONS FROM A LINGUISTIC MICROCOSM. 2006
- Carmen Pérez-Llantada. Learning to speak, speaking to learn: research perpectives on learner autonomy through collaborative work in ELT (Spain). LANGUAGE TEACHER RESEARCH IN EUROPE. 2006
- Exploring speaker stance: dialogic structures in academic spoken discourse. Neumann , Claus-Peter. ACTAS XVIII CONGRESO INTERNACIONAL AEDEAN. 2005
- Planning, Designing and Implementing a Hypertext based Learning Model. Pérez-Llantada, Carmen. LANGUAGES FOR ACADEMIC AND PROFESSIONAL PURPOSES IN THE 21ST CENTURY UNIVERSITY FRAMEWORK. 2005
- Towards a Social Theory of Language in Disciplinary Discourses. Pérez-Llantada, Carmen. LENGUAS PARA FINES ESPECÍFICOS. 2005
- How to Do Things with Words. Metadiscourse Strategies in Technical Communication. Pérez-Llantada, Carmen. LAS LENGUAS PARA FINES ESPECÍFICOS Y LA SOCIEDAD DEL CONOCIMIENTO. 2003
- Sugerencias para la mejora y la mayor adecuación de la comprensión y expresión escritas en inglés a las distintas modalidades del bachillerato. Pérez-Llantada, Carmen. ASPECTOS DIDÁCTICOS EN LA ENSEÑANZA SECUNDARIA: INGLÉS. 2001
- Carmen Pérez-Llantada Auría. http: //pragmatic.implicatures/socialnetworks.cybercom. TRANSCULTURAL COMMUNICATION: PRAGMALINGUISTIC ASPECTS. 2000
- Carmen Pérez-Llantada Auría, Ramón Plo Alastrué. Re-thinking rhetorical strategies in academic genres. GENRE STUDIES IN ENGLISH FOR ACADEMIC PURPOSES. 1998
- Ramón Plo Alastrue, Carmen Pérez Llantada. Textual and Contextual Models of Science Writing. ESSAYS IN THE STUDY OF SCIENTIFIC DISCOURSE: METHODS, PRACTICE AND PEDAGOGY. 1998
- Carmen Pérez-Llantada Auría. On language, meaning conceptialization and social reality: an ethnomethodological perspective. CURRENT ISSUES IN GENRE THEORY. 1996
- Carmen Pérez-Llantada Auría. Deconstruction : coming to terms with technical discourse: a deconstructive view of lexis for technology. DRUNK WITH WORDS: PERSPECTIVES ON THE ENGLISH LEXICON. 1993
- Rocío Aguado Piñero, Carmen Pérez-Llantada Auría. Approaching semantic paradigms in technical English discourse. DRUNK WITH WORDS: PERSPECTIVES ON THE ENGLISH LEXICON. 1993
- Carmen Pérez-Llantada. Science, society and perceptual uncertainty in "The Apartment". FLASHBACKS: RE-READING THE CLASSICAL HOYLLYWOOD CINEMA. 1992
- MªCarmen Pérez-Llantada Auría. From the new physics into linguistic dissolution: Thomas Pynchon's "Entropy". SCIENCE, LITERATURE, AND INTERPRETATION: ESSAYS ON TWENTIETH-CENTURY LITERATURE AND CRITICAL THEORY. 1991
Proyectos
- PID2023-148454NB-I00: Connected genres for science communication in digital media: A genre, discourse and register analysis in a corpus of professional and public communication of science online. 01/09/24 - 31/08/28
- GENRES AND LANGUAGE IN DIGITAL COMMUNICATION: TRENDS AND NEW DIRECTIONS. 12/04/23 - 11/04/24
- H16_23R: CIRES. 01/01/23 - 31/12/25
- PID2019-105655RB-I00: Géneros digitales y ciencia en abierto: un análisis de procesos de hibridación, innovación e interdiscursividad genérica. 01/06/20 - 31/12/24
- H16_20R: Cires (Comunicación Internacional Y Retos Sociales). 01/01/20 - 31/12/22
- GENRES AND LANGUAJES. 01/01/19 - 31/12/22
- GRUPO DE REFERENCIA CIRES (COMUNICACIÓN INTERNACIONAL Y RETOS SOCIALES). 01/01/17 - 31/12/19
- LOS RETOS DE LA INTERNACIONALIZACIÓN EN UNA UNIVERSIDAD MILITAR: ESTUDIO CUALITATIVO SOBRE EL PLURILINGÜISMO Y LA COMPETENCIA INTERCULTURAL EN EL CUD-Z. 25/02/16 - 25/02/18
- FFI2015-68638-R: ECOLOGÍA DE GÉNEROS Y ECOLOGÍA DE LENGUAS: ANÁLISIS DE LAS DINÁMICAS DE LA COMUNICACIÓN CIENTÍFICA LOCAL, TRANSNACIONAL E INTERNACIONAL. 01/01/16 - 31/12/20
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/16 - 31/12/16
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/15 - 31/12/15
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/14 - 31/12/14
- QATRAIN: QUALITY ASSESMENT TRAINING. 01/08/13 - 31/07/15
- FFI2012-37346: EL INGLÉS COMO LENGUA FRANCA EN LOS DISCURSOS ESPECIALIZADOS: ESPACIOS ALTERNATIVOS DE PRODUCCIÓN LINGÜÍSTICA Y CULTURAL A TRAVÉS DEL ANÁLISIS CRÍTICO DE GÉNERO. 01/01/13 - 31/12/16
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/13 - 31/12/13
- ESTANCIA EN LA ENGLISH LANGUAGE INSTITUTE DE LA UNIVERSITY OF MICHIGAN EN ANN ARBOR (EE.UU). 17/12/12 - 31/12/13
- English in Europe: Opportunity or Threat?. 02/01/12 - 30/06/14
- VI CONGRESOS 2011. ENGLISH AS A SCIENTIFIC AND RESEARCH LANGUAGE. 01/01/12 - 28/02/13
- ISQALE: IMPROVING STANDARDS OF QUALITY IN ADULT EDUCATION. 01/10/11 - 30/09/13
- DONACION DE LA CAIXA DÉSTALVIS Y PENSIONS DE BARCELONA PARA LA CELEBRACION DEL "IST INTERNATIONAL CONFERENCE ON FOREIGN LANGUAJES". 05/04/11 - 04/04/12
- 1ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON ENGLISH FOR INTERNATIONAL AND INTERCULTURALCOMMUNICATION. 01/01/11 - 31/12/11
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/11 - 31/12/12
- VI CONGRESOS 2010.1ST INTERNATIONAL SEMINAR ON FOREIGN LANGUAGES:RESEARCH AND EDUCATION IN THE GLOGAL ERA. 01/01/11 - 31/12/11
- V.I.MOVILIDAD 2010 - ESTANCIA EN EL ENGLISH LANGUAGE INSTITUTE DE LA UNIVERSIDAD DE MICHIGAN.Y ESTANCIA EN EL DEP.OF FORIGNA LANGUAGES DE. 01/12/10 - 31/12/11
- PROYECTO DE COOPERACIÓN ENTRE DEPARTAMENTOS UNIVERSITARIOS Y DEPARTAMENTOS DE CENTROS DE ENSEÑANZA SECUNDARIA: LAS DESTREZAS ORALES DEL INGLES COMO LENGUA EXTRANJERA EN EL MARCO AUTONOMICO DE ARAGON:ESTUDIO/ANALISIS DE NECESIDADES LINGÜISTICAS. 08/09/10 - 14/06/11
- FFI2009-09792 LA INTEGRIDAD GENÉRICA EN LA COMUNICACIÓN ACADÉMICA Y PROFESIONAL: LOS GÉNEROS Y SU CORRELACIÓN CON LAS PRÁCTICAS DISCURSIVAS Y CON LA CULTURA DE DISTINTAS COMUNIDADES PROFESIONALES. 01/01/10 - 30/06/13
- FFI2009-05606-E. SEMINARIO INTERNACIONAL DE LENGUAS PARA NEGOCIOS. 04/06/09 - 31/12/10
- LANGUAGES FOR BUSINESS. 01/01/09 - 31/12/17
- UZ2008-HUM-06:LA FRASEOLOGÍA DE LA PROSA ACADÉMICA Y SU FUNCIÓN DISCURSIVA EN LA TRANSMISIÓN DE LA INVESTIGACIÓN CIENTÍFICA EN EL ÁMBITO INTERNACIONAL. 01/01/09 - 31/12/09
- V.I.MOVILIDAD 2008. 12/12/08 - 31/12/09
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/08 - 31/12/10
- 5º CONGRESO INTERNACIONAL DE LA ASOCIACION EUROPEA DE LENGUAS PARA FINES ESPECIFICOS (AELFE). 01/01/06 - 31/12/19
- GRUPO CONSOLIDADO H21 INTERLAE. 01/01/06 - 31/12/07
- HUM2005-03646. EL INGLES Y LA CIENCIA: LA VOZ DEL AUTOR EN LA EXPRESION Y DIFUSION DEL CONOCIMIENTO CIENTIFICO. ANALISIS CONTRASTIVO DE LOS RECURSOS. 31/12/05 - 30/12/08
- GRUPO EMERGENTE H21 INTERLAE (INTERPERSONALIDAD EN EL LENGUAJE ACADEMICO ESCRITO). 01/01/05 - 31/12/05
- IBE2004-HUM-02. DE LA PRAGMÁTICA INTERPERSONAL AL ANÁLISIS CRÍTICO DEL DISCURSO: UN MARCO TEÓRICO PARA EL ESTUDIO DEL LENGUAJE Y LA CONSTRUCCION. 01/01/05 - 31/12/06
- PROYECTOS DE INNOVACIÓN DOCENTE (ICE) 2004. PROYECTO EXPERIMENTAL DE IMPLANTACIÓN DE METODOLOGÍAS ACTIVAS Y COLABORATIVAS PARA EL APRENDIZAJE... 21/06/04 - 30/06/05
- EL INGLÉS Y EL CONOCIMIENTO CIENTÍFICO: ANÁLISIS PRAGMÁTICO-COGNITIVO DE LA METÁFORA GRAMATICAL Y SU UTILIZACIÓN EN LA CREACIÓN, EXPRESIÓN Y DIVULGACIÓN DEL CONOCIMIENTO CIENTÍFICO EN LENGUA INGLESA. 01/01/04 - 31/12/04
- VI EXCELENCIA SWALES,JOHN MALCOLM. 01/01/04 - 31/12/04
- PROYECTOS DE INNOVACION DOCENTE 2003.IMPLEMENTACION DE CORPUS LINGUISTICOS INFORMATIZADOS EN LA DIDACTICA DE LAS DESTREZAS ORALES DEL INGLES CIENTIFIC. 19/05/03 - 30/04/04
- ESTANCIAS IBERCAJA 2002/03. UNIVERSIDAD DE MICHIGAN (USA). 01/01/03 - 31/12/03
- VI 2002 INVESTIGADORES EXCELENCIA. FERGUSON, GIBSON. 01/01/03 - 31/12/03
- PROYECTOS DE INNOVACION DOCENTE.IMPLEMENTACION DE LA LINGUISTICA DE CORPUS EN LA DIDACTICA DE LAS DESTREZAS ORALES DEL INGLES CIENTIFICO... 01/07/02 - 30/06/03
- UZ2001-HUM-02. ELABORACION DE UN BANCO DE DATOS ONLINE COMO FUENTE DE RECURSOS DIDACTICOS PARA FAVORECER LA ENSEÑANZA INTERDISCIPLINAR DE LA LENGUA INGLESA. 01/01/02 - 31/12/02
- ELABORACION DE UN CURSO DE AUTOAPRENDIZAJE DEL INGLES CIENTÍFICO-TECNICO EN SOPORTE CE: LINK AN INTERACTIVE COURSE IN ENGLISH FOR SCIENCE AND TECHNOLOGY. 01/01/99 - 30/12/99
- TIPOLOGIA DEL DISCURSO CIENTIFICO-TECNICO DE INGLES: APLICACION PRAGMATICO-DISCURSIVA EN LOS ENTORNOS DOCENTE, DE INVESTIGACION Y PROFESIONAL. 01/01/96 - 31/12/96
Dirección de tesis
- FUNDRAISING SCIENCE: A RHETORICAL, PHRASEOLOGICAL AND EVALUATIVE APPROACH TO CROWDFUNDING SCIENCE PROJECT PROPOSALS. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente cum laude. 28/02/25
- ¿Do I really need to click on this link? I¿m tired of all this tech stuff¿: an analysis of genre transmediation, interactivity, and new documentary practices in the making of the Interactive Science Documentary. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente cum laude. 12/12/24
- Persuasive SciComm 2.0:
A Multimodal Genre Approach to the Study of Rhetoric in Science Crowdfunding Videos (SCVs). Universidad de Zaragoza. Sobresaliente cum laude. 10/04/24
- Spoken Genres and the Role of Intonation in Research Communication in English. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente cum laude. 11/05/22
- Experiences in writting in English for Research Publication Purposes: A proposed framework on the relationships between metacognition and emotional constructs based on a mixed-method study. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente cum laude. 13/07/20
- The convergence between internationalisation and language policy in higher education: a discursive analysis of language implications for internationally engaged universities. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente cum laude. 18/12/19
- Mapping the status and functions of English for research publication purposes in the biomedical field: Text-linguistic, ethnomethodological and ethnographic perspectives. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente cum laude. 15/02/18
- Narratives of performance: A grammatical and pragmatic analysis of quotative use in English and Spanish youth speech. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente cum laude. 07/11/14
- Intercultural and interlinguistic variation in the expression of authorial voice: the role anda functions of pronoun forms in biomedical writing. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente cum laude. 23/05/14
- A corpus-based analysis of the lexical profile of textbooks for Construction and Architecture. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente "Cum Laude". 07/06/10
- A contribution to the study of epistemic lexical verbs as stance markers in the academic lectures of MICASE (Michigan Corpus of Academic Spoken English). Universidad de Zaragoza. Sobresaliente cum laude. 12/06/08
Dirección de proyectos fin de carrera
- Design programming and development of standars-based websites and applications for university research corporations. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 27/06/07
- DESARROLLO,DISEÑO Y PROGRAMACION DE UN ENTORNO MULTIMEDIA PARA EL APRENDIZAJE DE INGLES PRA FINES PROFESIONALES. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 15/12/05
- DISEÑO Y DESARROLLO DE UN SITIO WEB PARA EL DEPARTAMENTO DE FILOLOGIA INGLESA Y ALEMANA DE LA UNIVERSIDAD DE ZARAGOZA. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 15/03/05
- DIGITALIZACION MATERIALES DIDACTICOS Y DESARROLLO SOFTWARE PARA APRENDIZAJE INGLES TECNICO INGENIERIA INDUSTRIAL:PROGRAMA STARGAP. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 21/12/04
- PROGRAMACION Y DESARROLLO DE UN SISTEMA MULTIMEDIA PARA EL PROYECTO UNIVERSITARIO I+D UNIVERSIDAD DE ZARAGOZA-UNIVERSIDAD DE MICHIGAN. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 16/03/04
- programacion diseño y compilacion de datos para creacion de sitio web con recursos didacticos para profesorado de ingles secundaria universi. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 16/12/03
- ELABORACION DE UN BANCO DE DATOS INTRANET EN INGLES PARA LA GESTION ADMINISTRATIVA Y COMERCIAL DE LA EMPRESA EUROCRANE, S.A. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 14/12/01
- Entorno multimedia para la enseñanza de inglés científico y tecnológico. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 20/12/99
Dirección de proyectos fin de grado
- When if meets si: An Exploratory Study on the Acquisition of If-Conditionals by Spanish-speaking Learners of English. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 24/06/25
- An Exploratory Analysis of Citizen Science Web Texts: Understanding a Digital Genre in its Two Dimensions. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 13/06/24
- An Exploratory Study of the Self-Perceived Use of Writing Strategies among EAP (English for Academic Purposes) Learners. Universidad de Zaragoza. Notable. 11/09/23
- An exploratory case study of interlanguage development in EFL. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 11/09/23
- An exploratory analysis of the use of contracted and uncontracted negative forms in relation to the variable age. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 30/09/21
- An Exploratory Study of Spanish Learners¿ Use of Communicative Strategies in Informal Language Exchange Encounters. Universidad de Zaragoza. Notable. 22/02/19
- Games as a Motivational Tool in the EFL Classroom: a small-scale Exploratory Study. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 12/07/18
- Importance and benefits of the teaching of English for Nursing. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 13/12/17
- A small-scale study on senior undergraduates¿ perceptions towards intercultural competence and multiculturality. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 13/07/17
- An analysis of the lexical diversity and lexical density of the input in a CLIL classroom. Universidad de Zaragoza. Notable. 12/07/17
- An Exploratory Study of Adolescent Anxiety in the EFL Classroom: Its Relation to Motivation and Other Affective Variables. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 12/07/17
- Language Learning Strategies: a case study of eight 12 learners. Universidad de Zaragoza. Notable. 12/07/16
- A Small-scale Study of Students' Attitudes and Perceptions towards English as a Lingua Franca. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 12/07/16
- A contribution to the study of professional genres: the case of the Occupational Therapy leaflet. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 09/07/15
- A contribution to the study of prepositions in English as a Lingua Franca interactions. Universidad de Zaragoza. Sobresaliente. 09/07/15
- An Exploratory Study of Pre, While-, and Post-Writing Strategies Used By Spanish Students of English as a Foreign Language. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 08/07/15
- A Contribution to the Study of Internet Linguistics: an Exploratory Analysis of Non-Standard English Language in Tumblr. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 08/07/14
- A comparative analysis of politeness in British and American films. Universidad de Zaragoza. Notable. 08/07/14
Dirección de proyectos fin de master
- EFL students¿ perceptions of the use of gamification: an exploratory study. Universidad de Zaragoza. Aprobado. 04/12/18
- Aprendizaje Basado en Tareas en Formación Profesional: puntos de vista y opiniones de los estudiantes en base a la puesta en práctica en el aula. Universidad de Zaragoza. Notable. 07/07/17
- La función de la motivación en el aula de inglés. Universidad de Zaragoza. Notable. 21/09/16
- La relación entre la ansiedad, la autoeficacia, y el uso de estrategias metacognitivas en la escritura en estudiantes españoles de inglés como lengua extranjera: un estudio de caso. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 08/07/16
- Las percepciones de profesores y estudiantes sobre la inclusión de los temas transversales en ela ula de inglés de secundaria: un estudio cualitativo. Universidad de Zaragoza. Notable. 08/07/16
- Contribución al estudio de estrategias de comunicación en el contexto de Educación Secundaria en España. Universidad de Zaragoza. Matrícula de honor. 08/07/16
- Percepciones de estudiantes de inglés como lengua extranjera sobre la comunicación intercultural: un estudio a pequeña escala en la Educación Secundaria. Universidad de Zaragoza. Notable. 08/07/16
- Learning English through cinema. Universidad de Zaragoza. Notable. 08/02/13
UNIZAR teaching of the last six courses
|